SWE – Art journaling v 13, 2013

1 kommentar

När jag såg veckans Art journaling utmaning hos SWE scrap, blev jag lycklig. Nu fick jag äntligen en orsak att i lugn och ro sätta mig och göra en skapelse från en bok jag haft hemma länge. Collage Couture – Julie Nutting. En inspirerade bok med massor av härligt piller göra. Jag ”fuskade” friskt. Jag skissade av en tjej på bakplåtspapper och hade som mönster, det måste jag erkänna. Men det är tillåtet. Gillar verkligen hur hon blev. En vintage tjej gjord av mina urgamla veckotidningar jag köpt i antikvitetsaffären. Jag gjorde tjejen på ett papper först och klippte sedan ut henne när hon var klar. Bakgrunden är gjord av de överblivna papprena från när jag tog bitar här och där för att få liv i hennes kläder.

When I saw this week’s Art journaling challenge at SWE-scrap, I was happy. Now I finally have a reason to sit down and make a creation from a book Ive had home for long time. Collage Couture – Julie Nutting. An inspired book with lots of lovely creations. I ”cheated” a bit. I sketched a girl on parchment paper and had the pattern, I must admit. But it is allowed. I really like how she turned out. A vintage girl made ​​of my super old magazines I bought in the antique store. I did the girl on paper first and then cut her out when she was done. The background is made from the leftover papers from when I took bits and pieces to make life in her clothes.

One thought on “SWE – Art journaling v 13, 2013

Kommentera

