Face to face – 4

3 kommentarer

Kursen med Misty Mawn, Face to face fortsätter och jag vill inte att den ska sluta. Det finns så mycket att jobba med. Nya tekniker och material, nytt sätt för mig att skapa på och tänka på. Tur att kursen är öppen ett år så jag hinner med allt. Här är ett collage jag gjort under kursens gång. Här näst står på tur att måla med akrylfärger. Inte så svårt kanske, men att måla ansikten på det viset och blanda sin egen hudfärg, skrämmer mig lite.

The workshop with Misty Mawn, Face to face continues and I do not want it to end. There is so much to work with. New techniques and materials, new way for me to create and think about. Luckily the course is open for a year so I have time for everything. Here is a collage I made during the course. Here, the second in line to paint with acrylic paints. Not so difficult, perhaps, but to paint faces like that and mix their own color, scares me a little.

februari-1
Bakgrunden såg ut så här först innan jag jobbade med pasteller och sedan byggde collaget.

The background looked like this first before I worked with pastels and then built the collage.

bakgrunder800webb-4

3 thoughts on “Face to face – 4

  1. Å, jag är allt lite avundsjuk på att du går den där kursen! 🙂 Fantastiskt fint collage…!!!

Kommentera

