Hjärtans fröjd, Inzpiras tävling, del 3

2 kommentarer

Den tredje och sista deltävlingen hos Inzpira var att skapa något med min sång. Något för mig själv. Det fick bli en canvas i storleken 30×40 cm. I botten finns en dikt om kärlek och sedan är det akrylfärger ovan på i varma sköna färger. Ansiktet skissade jag dit, ett ansikte jag gjort tidigare. Efter skissen hade jag på gesso på området och lite bredvid och när det torkat målade jag på med gelatos i lager på lager. Citatet valde jag med omsorg. Det är min sång, att få skapa och jag vill sjunga högt!

The third and final round of Inzpira was to create something with my own song. Something for myself. I made a canvas in size 30×40 cm. At the bottom is a poem about love and then it’s acrylic paints on top of the beautiful warm colors. The face sketched I get there, a face I made earlier. I then had gesso on top of the sketch and then i started painting with gelatos. The quote I chose carefully. That’s my song, to create and I want to sing out loud!

Camilla Olsson Vecka 3

Camilla Olsson Vecka 3-2

2 thoughts on “Hjärtans fröjd, Inzpiras tävling, del 3

  1. Nice! Love the angle of her head and her expression. I’m visiting from Art Journal Every Day.

Kommentera

