Hjärtans fröjd, Inzpiras tävling, del 2

1 kommentar

Mitt andra bidrag till Inzpiras tävling skapade jag på en ikon-platta (i lätt trä). Jag har länge letat efter en orsak att göra något med bilden av balettbenen och nu blev det perfekt.

Den är grundad med olika tissuepaper och akrylfärg, ovan på det blev det en image transfer bilden. Jag hade gesso ovanpå bilden för att sedan kunna färglägga den med akvareller och färgpennor. Jag har sedan stämplat med hjärtan och texter och det hela fick ett skyddande lager med gloss medium ovanpå och avslutningsvis jobbade jag lite mer med Faber-castels –big-brush-pennor.

My second contribution to Inzpiras contest, I created an icon plate (in light wood). I have long been looking for a reason to do something with the image of ballet legs and now it was perfect.

  It is based in a variety of tissue paper and acrylic paint, on top of it, it became a image transfer image. I had gesso on top of the image to be able to color it with watercolors and colored pencils. I then stamped with hearts and text and it all got a protective layer of gloss medium on top and finally I worked a little more with the Faber-castels-big-brush-pens.

Camilla Olsson vecka 2-1

One thought on “Hjärtans fröjd, Inzpiras tävling, del 2

  1. They are beautiful. I love how you have managed to capture the light on the legs and ballet shoes.

Kommentera

