Min egna pysselhörna

9 kommentarer

Länge har jag okuperat vårt matsalsbord när jag ska pyssla. Jag får dra fram saker och plocka  undan, och det ser ständigt rörigt ut här hemma. Jag började känna mig less. Sålde saker jag inte använde längre och fick ihop tillräckligt för att kunna köpa en Hemnes-sekretär med överskåp, från IKEA. Nu blir det mindre fram och tillbaka och jag kan stänga skåpdörrarna när jag är klar så syns inte röran. Nu är det bara någon form av beslysning som behövs till också så är det tipp topp sedan.

Så här har det sett ut tidigare

Nu ser det ut så här – ny städat visserligen men det jag använder mest finns nära och lätt att ta fram och ställa tillbaka.

Själva bordsytan är ju mindre än tidigare, men när färger och annat står på hyllan ovanför och längre in så blir det lätttillgängligt.

Allt är överskådligt och förvaras i små byttor.

Högst upp finns lite mappar och lådor

Längst ner är det inte så snyggt men det är föpackat så jag ser vad jag har i lådorna. Och så finns det lilla lagret med Gesso här också. Det går ju åt.

Det är bara tomma canvasramar som inte förvaras här och min cuttelbug som används sällan. De får fortfarande husera i linneförrådet.

9 thoughts on “Min egna pysselhörna

  1. Förstår att du är helnöjd, det ser verkligen jättebra ut.

    Mvh Maria
    http://mariasmix.se

  2. Superfint och så praktiskt!!

  3. Vad bra det blev! 🙂

    Hoppas verkligen du kommer att trivas med det.

    Nu när jag kommer flytta tillbaka till Täby, så har jag samma problem. Fast jag sitter vid tv-bordet istället…. måste också hitta en bättre lösning…

  4. Blev ju kalasbra!!!
    kramar /Karin (SWE)

  5. Det ser jättebra ut, fint skåp som sväljer många saker.
    Perfekt att sälja ut saker, bla för mig
    som köpte jättefina band och brads av dig 🙂
    Ha det gott!
    Kram Lisa

  6. Ser kanonbra ut!!

    Höstkramen Anna

  7. Där skulle jag kunna sätta mig och pyssla!

  8. Vilken söt liten hörna du fick! Måste vara skönt att bara kunna stänga om dig och vips är den röran man skapat borta.. 😉 De verkar svälja massor!

Kommentera

