Sju dödssynderna: Vällust

5 kommentarer

Scrapptorgets tema på de sju dödssynderna fortsätter. Nu är det dags att tolka vällust. För mig fick det bli en sida med en kvinna i bakgrunden, lite svart spets på det och med delar av låttexten från Sexual healing. Lite guldmist i kanterna kom till på slutet då något saknades tyckte jag.

Scrapptorgets theme with the seven deadly sins continues. Now it’s time to interpret lust. For me it had to be a page with a woman in the background, a little black lace on it and with some of the lyrics from Sexual healing. A little gold at the edges came at the end when something was missing.

Mina tankar om detta tema:
Från början kändes det på tok för svårt. Men svårt är ju kul och utmanande så jag gav inte upp. Jag fick så en idé om att göra 7 sidor som har samma grund. Och hänger ihop i utseende och inte bara i tema. Det kändes lite lättare då. Så jag satte mig ner med de veckotidningar jag hade hemma och rev ut sidor som skulle passa. Lappar skrevs med synderna på och sedan var det papper över hela vardagsrums golvet. Synderna sorterades i plastmappar och fick ligga till sig i mina tankar. Det tog sin tid att göra de första två och jag drog ut på det men sedan exploderade det och resterande synder gjordes klart på en dag. Jag är nöjd med mina sidor i temat, vissa mer än andra. Sidorna presenteras en och en i takt med att Scrapptorget släpper sina tolkningar. Du hittar de andra tolkningarna här: högmod, girighet

My thoughts on this theme:
From the beginning, it felt way too hard. But the difficulty is fun and challenging so I did not give up. I got an idea to make the 7 pages that have the same base. And linked in appearance and not just in the theme. It felt a bit easier then. So I sat down with themagazines I had at home and tore out pages that would fit. Pieces of paper was written with sins, and then there was paper all over the living room floor. The sins were sorted in plastic folders and had to sit to wait in my thoughts. It took some time to do the first two, and I pulled out of it but then exploded and the remaining sins was made clear in one day. I am satisfied with my pages in the theme, some more than others. The pages are presented one by one as the Scrapptorget release their interpretations. You can find the other interpretations here: pride, greed.

5 thoughts on “Sju dödssynderna: Vällust

  1. supersnyggt, kul och annorlunda!!!!!!

  2. Pingback: Sju dödssynderna: Girighet « Av Camilla

  3. Pingback: Sju dödsynderna: Avund « Av Camilla

  4. Pingback: Sju dödssynderna: Vrede « Av Camilla

  5. Pingback: Sju dödssynderna: Lättja « Av Camilla

Kommentera

