Scrap-Perra – Donna Downey album sida 2

1 kommentar

Jag gillade verkligen Donna Downey albumet, så vi tar en sida till och visar. Jag har funderat lite på att jag ofta använder en shablonpenseln när jag har färg och mask. Kanske är det så att alla inte har en sådan och kanske finns det något annat som fungerar lika bra? Jag har sett lite videos där man använt en Ink Blending tool, du vet den där som man kan ha stämpelfärger och med en skumgummi-dutt färga papperet.

Man tar träverktyget och sätter på en ren skummgummidyna. Tar och häller en liten klick med färg på ett papper eller någon form av palett. Så duttar man skummgummit där i och duttar av lite vid sidan av för att inte få för mycket. Sedan jobbar man in färgen över masken, eller färgar det område man vill ha. Du ser bra i videon här nedan hur jag gör. Det du bör tänka på är att inte ha för mycket färg på dutten och att skölja av dutten när du är klar. Då kan du använda den många gånger till sedan. Torkar färgen går det inte så bra sedan.

Så här gjorde jag då för att få till sidan:

För material lista så kikar du in hos Scrap-Perra i det här inlägget.

Kanske ses vi nästa helg på Scrap-Perras pysselträff?
One thought on “Scrap-Perra – Donna Downey album sida 2

  1. Åh, va fint! 🙂

    Älskar även denna färgkombination! Svart och turkost!

    Nu har jag gjort en beställning hos Scrap-perra också. Jag beställde en massa godsaker från Donna Downey…. ser fram emot att sätta tänderna i dem. 🙂

Kommentera

