Efterlängde Donna Downey albumet och maskerna (video)

2 kommentarer

Så kom då de älskade sakerna som Donna Downey designat för Prima. Har suktat efter dem sedan de släpptes på bild straxt före CHA. Och nu är de äntligen hemma hos mig. Så varför inte visa er lite om det idag?

Jag började med att välja några färger jag tyckte passade. Turkost och rött passar bra ihop. Och maskerna jag skulle använda var ju rätt givet idag. De nya måste ju prövas. Sedan blev det som vanligt, färgen och maskerna fick leda mig framåt. Det är för mig svårt att beskriva hur jag gör när jag jobbar, så därför har jag även idag filmat processen. I början på filmen visar jag hur albumet ser ut inuti om du är nyfiken på det. Då ser du även det hålade papperet bra som är en otroligt rolig effekt.

För dagens projekt har jag använt:

Album: Donna Downeys album för Prima – hitta jag inte i shoppen än men håll utkik, den kommer nog upp när som helst under nyheter.
Mists: Jag blandade svart färg med vatten för att få den vattenfast.
Akrylfärger: Tropical BlueDark Turqoise, Wild Watermelon, Daffodil Yellow och röd Acrylic Ink.
Medium: Liquitex, Matt gel medium
Rub-Ons: Kaiser craft – Inner self 
Masker:
 Prima Poppies – Blomranka 12×12 och Större blommor 6×6. Dylusions – Letter jumble och Dotted flower
Stämplar: Tim Holtz – Refelctions
Papper: Bazzil – Antigue – Micro dot
Stämpeldyna: Distress Ink – Black soot
Pennor: Faber Castell Pitt brush
V
erktyg: Heat it craft tool (fön),  Inkssentials crafting tool, penslar, Minimister

2 thoughts on “Efterlängde Donna Downey albumet och maskerna (video)

  1. Åh, vilka härliga sidor – gillar färgkombinationen turkost och rött. 🙂 Tänkte på en sak: Hur har du riggat upp din kamera när du filmar? Kan du inte visa en bild? Jag är sugen på att testa.

    Jag suktar också efter dessa stenciler och boken, funderar på att beställa direkt från Donna i USA. Vilken storlek tycker du är bästa att köpa på stencilerna? Tänkte kanske blanda lite som du gjort.

    Annars skissar jag på för fullt. Junelle har verkligen fått mig att våga börja skissa, som du sa också. Ska visa snart vad jag har gjort. 🙂

    • Turkost och rött är så snyggt ihop! Älskar det. Om hur jag har gjort med kameran så finns det en tråd inne hos SS om det http://svenskscrapbooking.se/forum/viewtopic.php?f=123&t=48648

      Jag gillar att blanda storleken på maskerna. Har nog mest små, men börjar nu titta mer åt de stora.

      Har själv tittat på att skicka efter men tycker frakten blir så ofantligt dyr. Så jag håller mig i Sverige och frågar Scrap-Perra snällt om de kan ta hem det jag vill ha istället.

      Visst är det kul med hennes workshops. Det är kul att skissa, roligare än man tror och det får mig att vara mer kreativ, fastän jag inte tycker att jag kunde rita.

Kommentera

