Art journal med videoklipp

10 kommentarer

Tänkte försöka mig på konststycket att filma när jag skapar lite då och då. Det kändes som att det kunde vara enklare än att fota steg för steg. Men jag vet inte. Det är rätt meckigt med att redigera sedan. Tog sin lilla tid, men jag lär mig väl kanske – om jag nu fortsätter med detta.

Svensk Scrapbooking har nu en Midsommarutmaning på gång och till den så har Ulrika McGregor gjort lite skisser och inspiration. Det jag nu visar är en Mixed Media utmaning, där vi skulle inspireras av en sak hon skapat. Det här blev mitt bidrag

Och så filmen då, så här gick det till när jag jobbade. Det är min första film så var lite snälla, men ärliga. Är detta något att fortsätta göra? Jag erkänner jag är ingen Donna Downey eller Christy Tomlinson, men kanske kan det inspirera någon att våga pröva på?

Uppdatering: Jag har nu lyssnat på synpunkter om dubbelsekvenser och redigerat om filmen. Texten rår jag inte på idag, det får komma i filmer framöver. Stort tack för inputen.
Vill också säga det att det var lite onödigt i det här fallet att ha papper i botten, när man ser slutresultatet. Men tanken var en annan när jag startade. Det är det jag gillar med det jag gör, en tanke från början blir en helt annan i slutet.

Om du har lite tid över så har jag ett litet försök till utmaning på gång i min blogg också. Den hittar du här.

10 thoughts on “Art journal med videoklipp

  1. Så kul att se hur du gör! Så fint det blev.

    Jag har ett tips gällande filmer, det är att redigera allt först och sedan lägga in text. Du fick in samma del av filmen två gånger och då misstämde texten med filmen.

    • Jag gjorde så, men tack för synpunkten. Ska kolla lite extra nästa gång. Filmade lite för länge och fick klippa mycket. Den jag nu filmat har jag planerat mer. Hoppas den blir bättre och kortare.

  2. Såååå läckra sidor och jag gillade filmen massor, synd med dubbelklippet mitt i men för att vara första gången du filmar ditt skapande är det mer än ok!!

    Något som jag skulle uppskatta är att du lägger texten uppe eller nere, inte mitt i, då ser man lättare vad du gör under texten 🙂

    TACK för att du delar med dig!

    • Tack för synpunkterna. Konstigt att jag inte sett det ni påpekar förens nu. Ska se om jag kan rätta till det. Om inte annat så blir nästa lite bättre hoppas jag.

  3. Så kul att se hur det går till att göra MM, jag har aldrig provat, blir sugen, men har inte nånting av alla saker som behövdes, som gesso mm….
    Förresten, jag fattar inte riktigt varför man börjar med lite pappersbitar under, när dom ändå inte syns sen?

    • Du kan mycket väl klara dig utan gesso. Jag hade kunnat ta vit färg. Då hade jag dock inte fått den upphöjda effekten.

      Vad har du hemma? Börja med det och pröva.

      Papperet var helt onödigt när.man ser slutresultatet. Men min tanke i början var att det skulle synas igenom. Det är lite tjusningen med Mm tycker jag, man börjar med en tanke och slutar med något annat. Kan bli tydligare med det i fortsättningen.

  4. This is a wonderful spread and I loved watching you create it!!! Thank you!!!!

  5. Så mycket fint du skapar, tack för titten!

  6. Urläcker uppslag! Intressant att se hur andra skapar. Jag har slutat med att använda mönsterpapper som bakgrund för att jag kommit på att jag ändå alltid täcker det med så mycket färg så att det inte syns, lol. Gillar verkligen din stora runda mask.

    • Ha ha! Ja jag tror alltid att jag ska få papperet under att synas igenom, men… nej. Jag får kämpa för att det ska synas. Men.. jag har så mycket papper hemma och ”behöver bli av med” lite av lagret, nu när det används allt mindre. Visst är masken härlig, du ska se min nästa film (som jag nu redigerar och visas på lördag) DEN masken älskar jag ännu mer. Den med fjädrarna.

Kommentera

