Butterfly beauty

1 kommentar

Både fredag och lördag har varit bra skapar dagar. Och så lär det nog bli imorgon med. Då åker jag hem till Scrap-Perra och pysslar lite. 🙂

Något har lossnat och det flyter på, sida för sidan avverkas och det fotas hejvilt. Jobbar på att få till mer inlägg där jag visar hur jag gör lite steg för steg då det verkar vara uppskattat och efterfrågat (i de forum jag är i i alla fall).

Just nu blir det mycket med fjärilar och tidningsurklipp. Jag bara älskar de gamla veckotidningarna med vackra kvinnor i vackra kläder. Måste nog köpa några till känner jag.

Här är det lite mycket färg kanske men, jag gillar det. Den högra sidan tänkte jag först använda andra sidan av papperet men när jag skulle ha lim på så stod det Butterfly på.. det kunde jag ju inte låta bli att ha med.

Jag har limmat allt med Paper Mod Podge som jag tycker fungerar riktigt bra, fäster bra och torkar fort. Sedan är det lite akrylfärger i antikvitt, turkost och svart. Färgen som runnit är acrylic ink. Ni skymtar även lite rubons här och där.

Den svarta swirlen är från en dicut som jag dränkte i färg och tryckte fast på papperet. Gillar att den inte är perfekt och att det är luckor här och där i färgen.

Den här sidan får bli mitt bidrag i Art Journal utmaningen som jag startat. Passar bra på första temat som är färgstarkt. Du hänger väl på du med?

One thought on “Butterfly beauty

  1. Supersnyggt! Vilka härliga färger.

Kommentera

